Як спілкуватись з клієнтом, котрий ніколи не платить вчасно

February 4, 2021

Перш за все, усвідомте, що це проблема, яку потрібно і можливо вирішити. Найважливіше, ви не зобов’язані сприймати це як належне лише тому, що ви – фрілансер. Друге – вам не потрібно знати причини, чому так відбувається, і марнувати час на з’ясування. Ви маєте не розбиратись у причинах, а вплинути на те, щоб отримувати свою оплату вчасно та регулярно, і при цьому зберегти клієнта та хороші відносини з ним. Звісно, ми не говоримо про випадки, коли клієнт відмовляється платити взагалі та уникає вас. У цій статті ми говоримо лише про невчасні та протерміновані виплати і методи впливу на таку ситуацію. Отже, ось декілька кроків, які вам слід зробити першочергово:

  1. Крок 1: Перевірте, чи ви вказали усі необхідні дані у рахунку та ніде не припустилися помилки. Тоді ви точно не будете почувати себе незручно на наступних кроках. (Підказка: якщо ви користуєтесь інвойсингом від Fairo, ймовірність такої ситуації дуже мала, оскільки всі дані заповнюються автоматично).
  2. Крок 2: Перевірте, чи ви точно надіслали рахунок і зробіть скріншот, де видно дату надсилання, отримувача та адресата. Візьміть за звичку отримувати від адресата підтвердження отримання рахунку.
  3. Крок 3: Перечитайте умови ваших домовленостей з клієнтом, щоб бути впевненим (ній) у своїй позиції.  Заздалегідь (перед надсиланням рахунку) проінформуйте клієнта, якщо за умовами вашої співпраці за несвоєчасну оплату нараховується пеня або штраф. Однак уникайте залякування штрафами і згадки про них, якщо минуло менше, ніж два тижні протермінування.
  4. Крок 4: Напишіть ввічливого листа з нагадуванням двічі і зробіть між ними паузу у декілька тижнів. Якщо це не допомогло, або якщо обіцяну платню далі продовжують затримувати, спробуйте домовитись про особистий дзвінок з людиною, відповідальною за вашу співпрацю, і нагадайте про себе таким чином.

Під час усієї взаємодії зберігайте ввічливість і наполегливість. Це буває непросто, але насамперед не знецінюйте себе і пам’ятайте, що вам необхідні гроші, а не складні та заплутані причини того, чому ви їх досі не отримали.

Ідіть на зустріч, якщо це клієнт, з яким у вас  налагоджена багаторічна співпраця, яка вас в усьому задовольняє. Задумайтесь про розірвання співпраці у випадку, якщо вам відверто брешуть або відверто ігнорують.

Пам’ятайте, що вчасна оплата – це те, на що має право кожна людина, незалежно від того, чи вона фрілансер, чи власник малої компанії чи великого бізнесу. Турбуйтесь про себе та намагайтесь зберігати чесну та відкриту позицію у вашій взаємодії з клієнтами, партнерами та співробітниками. Це обов'язково дасть вагомий результат у довгостроковій перспективі та сформує вашу репутацію як професіонала. 

Швидше на борт! Ми візьмемо на себе діловодство та допоможемо вам встигати більше справ.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.