Пишіть у чат або телефонуйте 0800 500 033

Як спілкуватись з клієнтом, котрий ніколи не платить вчасно

February 4, 2021

Перш за все, усвідомте, що це проблема, яку потрібно і можливо вирішити. Найважливіше, ви не зобов’язані сприймати це як належне лише тому, що ви – фрілансер. Друге – вам не потрібно знати причини, чому так відбувається, і марнувати час на з’ясування. Ви маєте не розбиратись у причинах, а вплинути на те, щоб отримувати свою оплату вчасно та регулярно, і при цьому зберегти клієнта та хороші відносини з ним. Звісно, ми не говоримо про випадки, коли клієнт відмовляється платити взагалі та уникає вас. У цій статті ми говоримо лише про невчасні та протерміновані виплати і методи впливу на таку ситуацію. Отже, ось декілька кроків, які вам слід зробити першочергово:

  1. Крок 1: Перевірте, чи ви вказали усі необхідні дані у рахунку та ніде не припустилися помилки. Тоді ви точно не будете почувати себе незручно на наступних кроках. (Підказка: якщо ви користуєтесь інвойсингом від Fairo, ймовірність такої ситуації дуже мала, оскільки всі дані заповнюються автоматично).
  2. Крок 2: Перевірте, чи ви точно надіслали рахунок і зробіть скріншот, де видно дату надсилання, отримувача та адресата. Візьміть за звичку отримувати від адресата підтвердження отримання рахунку.
  3. Крок 3: Перечитайте умови ваших домовленостей з клієнтом, щоб бути впевненим (ній) у своїй позиції.  Заздалегідь (перед надсиланням рахунку) проінформуйте клієнта, якщо за умовами вашої співпраці за несвоєчасну оплату нараховується пеня або штраф. Однак уникайте залякування штрафами і згадки про них, якщо минуло менше, ніж два тижні протермінування.
  4. Крок 4: Напишіть ввічливого листа з нагадуванням двічі і зробіть між ними паузу у декілька тижнів. Якщо це не допомогло, або якщо обіцяну платню далі продовжують затримувати, спробуйте домовитись про особистий дзвінок з людиною, відповідальною за вашу співпрацю, і нагадайте про себе таким чином.

Під час усієї взаємодії зберігайте ввічливість і наполегливість. Це буває непросто, але насамперед не знецінюйте себе і пам’ятайте, що вам необхідні гроші, а не складні та заплутані причини того, чому ви їх досі не отримали.

Ідіть на зустріч, якщо це клієнт, з яким у вас  налагоджена багаторічна співпраця, яка вас в усьому задовольняє. Задумайтесь про розірвання співпраці у випадку, якщо вам відверто брешуть або відверто ігнорують.

Пам’ятайте, що вчасна оплата – це те, на що має право кожна людина, незалежно від того, чи вона фрілансер, чи власник малої компанії чи великого бізнесу. Турбуйтесь про себе та намагайтесь зберігати чесну та відкриту позицію у вашій взаємодії з клієнтами, партнерами та співробітниками. Це обов'язково дасть вагомий результат у довгостроковій перспективі та сформує вашу репутацію як професіонала. 

Ви на відстані дотику до безтурботного життя з Fairo

Почніть свій безкоштовний двомісячний
період зараз