Ідеї для бізнесу: відкрити інтернет-магазин в Україні у 2021

Фріланс роботу часто асоціюють з спеціалістами вузького профілю, які здебільшого працюють  розробниками, дизайнерами, перекладачами, тощо. Проте, цікаво, що власники бізнесу які не мають найманих працівників по суті є також фрілансерами, що  працюють самі на себе, а клієнтами виступають покупці, якщо мова йде про інтернет-магазин. Продаж товарів через мережу Інтернет сьогодні є дуже популярним видом зайнятості з огляду на глобальні зміни, які відбулися у 2020 та 2021 роках. Інтернет-магазин, як безпечний в умовах карантину та швидкий спосіб здійснення покупок є перспективним, однак доволі конкурентним видом бізнесу у сучасних умовах.

Інтернет-магазин чи маркет-плейс?

Для того, щоб роз’яснити різницю між інтернет магазином та маркетплейсом, наведемо приклади знайомі кожному з нас. Мабуть всім вже відомі сайти продажу Samsung, Apple чи Zara. Вони функціонують за принципом інтернет-магазину, здійснюючи торгівлю власними товарами та послугами онлайн. В той час як сайти типу  Rozetka, Prom – інтернет-магазини з віртуальними вітринами для всіх видів товарів, але без конкретної спеціалізації,  є власне маркетплейсами – місцем розміщення товарів та послуг.

Переваги бізнесу у формі Інтернет-магазину

1. Економія витрат

Інтернет-магазин для ФОП - це ідеальна можливість організувати бізнес не орендуючи приміщення для торгової точки чи складських приміщень для зберігання товарів, зекономивши й на закупівлі самих товарів. Договір з постачальником в такому разі матиме більше посередницький характер. Отож найбільшою перевагою електронної торгівлі залишається можливість суттєво знизити витрати на оформлення договору й обслуговування його надалі за рахунок бізнес-процесів, які можна перевести на електронну основу. Адже бізнес-процес щодо закупівлі товару, його зберігання, продажу є дорожчим по вартості ніж процес посередницької діяльності. В обох випадках мають бути договори з постачальником, проте в обох випадках вони різні. А це у свою чергу призведе до зниження собівартості товарів чи послуг. 

Фактично ФОП виконує роль посередника між споживачем та виробником чи власником товару/послуги. Тому якщо стартовий капітал у Вас незначний, чи відсутній, а домовлятися у вас виходить добре, то пропонуємо освоїти цю нішу.

Оптимізація й економія на бізнес-процесах, економія на найманому персоналі теж є відчутною перевагою, адже для організації цього бізнесу приймати замовлення та організовувати його відправку ФОП може самостійно.

2. Відсутність касового апарату

Оскільки всі розрахункові операції відбуваються безготівково, то й касового апарату не потрібно.

3. Віртуальні вітрини магазину та контекстна реклама

При незмінних торгових площах кількість покупців не має визначених лімітів, вона необмежена. Тут також варто відзначити можливість виявляти і реєструвати ІР-адреси ваших потенційних клієнтів, щоб надалі вони бачили саме вашу рекламу. Адже сучасне програмне забезпечення, дозволяє виявляти шукачів певного товару чи послуг в мережі інтернет, тому часто після пошуків, наприклад, “меблі” чи “взуття”, нам при вході на будь який сайт інтернет пропонує те, що ми раніше шукали (це так звана контекстна реклама).

Соцмережі та інтернет-реклама – це можливість організувати просування продукції для конкретної цільової авдиторії без витрат на поліграфію та інші засоби реклами. Все, що необхідно: розробити сайт, налагодити оплату онлайн (тут допоможе ваш банк або ж спростіть свою роботу за допомогою застосунку Fairo та його опцію рахунки для бізнесу), налагодити співпрацю з виробниками та постачальниками товарів та розмістити інформацію про запропонований товар на сайті та соцмережах. Однак, як і у кожному виді бізнесу, тут також є свої ризики та підводні камені.

Підказки щодо ризиків пов’язаних з відкриттям та обслуговуванням інтернет-магазину

  1. Подбайте про захист і безпеку своїх клієнтів у першу чергу

Конкуренція на ринку досить потужна, тому очікувати миттєвих великих прибутків не варто. Проте активна реклама, хороше програмне забезпечення дозволить вам швидко наповнити клієнтську базу. І тут важливо, щоб зловмисники її не вкрали. Аби уникнути зазнати збитків внаслідок хакерської атаки сайту, подбайте про захист вашого сайту та якість програмного забезпечення, яке застосовується для захисту клієнтської бази та прийому платежів.

2. Притримуйтесь норм законодавства та страхуйте відповідальність

Варто відзначити найпоширенішу помилку ФОПів, які часто вважають, що продаючи чужий товар на своєму інтернет майданчику (інтернет-магазин у формі маркетплейсу), наприклад Prom.ua, не несуть жодної відповідальності перед покупцем. Проте Законом України «Про захист прав споживачів» розцінюється інакше. Лише наявність добре прописаного договору публічної оферти дозволить вам не лише захистити себе, але й грамотно перекласти відповідальність на третіх осіб. Однак і за таких умов, самі покупці можуть не сплатити за товар, тож шахрайство – ще одна проблема цієї сфери. На ринку товарів і послуг України вже започаткована практика страхування відповідальності. Адже помилитися може кожний, всі ми люди, а помилки рідко не несуть за собою фінансові витрати. Тому як варіант захист себе рекомендуємо ФОП розглянути варіант страхівки, аби компенсувати  можливі збитки. 

3. Знайдіть свою нішу і клієнтів та працюйте над розширенням поступово

Якщо ви просуваєте свій товар і використовуєте розсилки, вам потрібно бути обережними. Сучасні поштові програми намагаються захистити споживача від зайвої непотрібної реклами і ваші листи можуть потрапити у відповідну теку Спам або Реклама. Для того, щоб цього не сталося, варто подбати вашому SMM-менеджеру, який пропише алгоритми так, щоб  мінімізувати ризик потрапляння у спам чи блокування. До речі, спамом часто маркують так звану контекстну рекламу, щоб її не бачити.

Важливі аспекти законодавства у сфері продажів онлайн

Слід пам’ятати, що торгівля окремими товарами потребує ліцензії, тож навіть якщо фізично у вас немає фізичної точки продажу, але ви здійснюєте торгівлю фармацевтичними товарами, вам варто подбати про ліцензію.

Якщо ж ваш магазин використовує ще й мову країн ЄС, то ви маєте познайомитися та привести у відповідність ваш договір публічної оферти із загальним регламентом ЄС про захист даних: REGULATION (EU) 2016/679 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, and repealing Directive 95/46/EC або General Data Protection Regulation (GDPR). Саме його дотримання дає вам право працювати на ринку ЄС. Він регламентує умови здійснення інтернет торгівлі на теренах Європейського Союзу. 

Підсумовуючи, відкриття інтернет-магазину чи маркетплейсу може стати прибутковим та успішним видом бізнесу, за умови якщо ви заздалегідь оберете підходящу бізнес-модель, подбаєте про дотримання вимог законодавства та безпеку здійснення платежів та захист даних своїх клієнтів.