Фриланс під час війни: які спеціалізації мають попит

Жоден українець не був готовий до війни, тому на деякий час усе завмерло. Але наша психіка має чудовий skill — поступово адаптуватися. Через тиждень влада закликала всіх, хто може, повертатися до роботи. Так ожила підприємницька діяльність, а разом з нею і фриланс. Наразі маємо зростання попиту на спеціалістів різної направленості. Пропонуємо ознайомитися з детальною аналітикою ринку від українського сервісу Freelancehunt

Які спеціалісти мають попит на фрилансі

Кардинальних змін з початком війни не було помічено, бо замовники досі частіше звертаються до дизайнерів, програмістів, спеціалістів з роботи з текстами та просування. Але варто зазначити, що був помічений особливий попит саме на дизайнерів: 

  • замовляли багато ілюстрацій для підтримки нашої країни; 
  • замовники потребували нових лого; 
  • збільшилася кількість запитів на розробку дизайну сайтів. 

 

Копірайтери мають роботу, але з'явився новий тренд — здебільшого замовники зараз потребують англомовного контенту. Для всієї категорії є зменшення кількості проєктів з 6,47% до 3,66%. Перекладачі різними мовами наразі можуть добре заробляти, бо на них великий попит. Останнє пов’язане з тим, що саме сьогодні бізнесу треба адаптувати свою стратегію для виходу на західні ринки, а там без іноземної мови не обійтися.

Маркетинг та реклама — дуже важливі складові для виживання в умовах війни. Від правильної стратегії зараз залежить, яким буде майбутнє. Бачимо, що замовники почали публікувати менше проєктів для спеціалістів з контекстної реклами та SEO-просування, але робити більш конкретні прогнози дуже рано. Більше стало роботи для спеціалістів з просування у соцмережах. 
Розробниками дуже цікавляться як закордонні, так і українські замовники, причому найбільше саме спеціалістами з напрямку веб-програмування. 

Як змінилися бюджети під час війни

Наразі підприємці шукають шляхи відновлення бізнесу, але для цього без спеціалістів та додаткових інвестицій не обійтися. Ситуація на ринку доводить, що фриланс став для багатьох найпрактичнішим рішенням. 

Спостерігаємо збільшення бюджетів для веб-розробників: з 12,2% до 15,89%. Також більше стали інвестувати в дизайн, бо тут теж спостерігаємо збільшення бюджету з 5,66% до 6,18%. Вище ми казали, що попиту на SEO-спеціалістів немає, але замовники все одно інвестують у цей напрямок. Не менш цікавою є ситуація з копірайтингом, бо тут за зменшеної кількості проєктів маємо зростання бюджетів з 2,64% до 3,66%. Можливо, це через те, що з’явилося багато запитів на англомовний контент. 

Як змінився ринок фрилансу

Ринок фрилансу має велику фору перед іншими видами бізнесу, бо він може набагато швидше адаптуватися та відновлюватися. Ми це бачили під час пандемії та спостерігаємо зараз. Наприклад, тільки за перші 2 тижні квітня Freelancehunt зміг досягти позначки в 66% від довоєнного рівня за кількістю проєктів від замовників з України. А з іноземними замовниками ситуація ще краща, бо вони публікують на 10-12% проєктів більше. 

Ситуація за бюджетами теж доволі позитивна: мали зниження на 8% у березні від українських замовників, але серед закордонних клієнтів цей показник залишився на тому самому рівні. Фрилансери відновлюють роботу, зараз їхня активність досягає 96-98%.

Що очікувати від фрилансу найближчим часом 

На думку спеціалістів Freelancehunt, зовсім скоро ми побачимо зростання кількості проєктів, тому що більшість підприємців зі столиці повернеться до плідної роботи. Також зауважимо, що до Києва емігрують бізнесмени з найменш безпечних регіонів, щоб також відновити або налагодити свою діяльність. Замовники з інших країн почнуть активніше публікувати проєкти, бо для них співпраця з нашими виконавцями — дуже вигідна пропозиція. 

Фрилансери наразі стають популярними спеціалістами, бо для бізнесу це чи не єдиний спосіб налагодити процеси та закрити важливі питання. З можливістю віддаленої роботи підприємства швидше відновлюються та адаптуються до нових умов. Тому єдиний прогноз, який можна надати, — це те, що ринок фрилансу набере нових обертів.