Електронний цифровий підпис та можливості його застосування

Для чого потрібен електронний підпис?

ЕЦП потрібен для підтвердження вашої особистості на онлайн сервісах і підписання електронних документів. Електронний цифровий підпис (ЕЦП) також може зекономити багато часу і дозволяє отримувати різноманітні довідки та подавати заяви онлайн в Україні, наприклад заяву про реєстрацію шлюбу або відкриття ФОП.

Важливо: електронні підписи бувають двох типів: звичайний (ЕЦП фізичної особи) та ЕЦП підприємця. Останній потрібен вам для подання та підписання ваших  податкових звітів.

Найчастіше ЕЦП потрібен бізнесу і представникам влади. Наприклад, держслужбовці мають можливість подавати електронні декларації про доходи, підписувати інші документи використовуючи електронний документообіг, а підприємці можуть і подавати податкову звітність на офіційному ресурсі Державної податкової служби.

Зараз порядок та організація електронного документообігу, а також правовий статус та використання електронного цифрового підпису визначаються Законом України «Про електронні довірчі послуги». Одним із важливих нововведень закону про електронні довірчі послуги є те, що він запроваджує поняття «кваліфікований електронний підпис», яке замінило поняття «електронного цифрового підпису».Читайте також як отримати ЕЦП в Україні у 2021 тут.

Переваги використання електронного підпису:

  • з'являється можливість зашифрувати документ;
  • зручно працювати з е-документами, що мають юридичну силу;
  • процедуру перевірки ЕЦП реалізує комп`ютер, отже вона безпомилкова та дозволяє уникнути людського фактору при перевірці звичайного підпису;
  • конфіденційність інформації;
  • підписавши документ ЕЦП, він не може бути зміненим чи підробленим;
  • ЕЦП фіксує час підписання.

Що можна зробити за допомогою ЕЦП?


  • Подати заяву на відкриття ФОП онлайн
  • Користуватись кабінетом платника податків на сайті ДПС і вчасно подавати звітність.

Підказка: Маючи ЕЦП підприємця, ви можете користуватись  подавати звіти та сплачувати податки у додатку Fairo у кілька кліків з мобільного, щоб отримати більше часу на розвиток свого бізнесу.

  • За допомогою ЕЦП можна зареєструвати бізнес або громадську організацію на сайті  “Дія. Державні послуги онлайн” https://diia.gov.ua/services/reyestraciya-fop  
  • Отримати інформацію про земельні ділянки на сайті Держгеокадастру.
  • Оформити дозвіл на будівництво.
  • Вести електронний документообіг.
  • Отримати довідку про відсутність судимості. Вона необхідна при оформленні на роботу, отриманні візи для виїзду за кордон, оформленні дозволу на зброю, встановлення опіки чи усиновлення, участі в держзакупівлі і електронних торгах, та інших випадках.
  • Отримати довідку про трудовий і страховий стаж, довідку про доходи пенсіонера для субсидії.
  • Перевірити заробітну плату і суму, яка зараховується для пенсії.
  • Подати заяву на призначення або перерахунок пенсії.
  • Внести зміни в пенсійну справу і замовити пенсійне посвідчення.
  • ЕЦП знадобиться на порталі державних послуг iGov. Ви маєте право подати заяву онлайн на отримання паспорта громадянина України або закордонний паспорт. Подати заяву на державну реєстрацію шлюбу.
  • також доступна онлайн-послуга реєстрації народження, смерті, повторна видача свідоцтва про народження, реєстрація місця проживання та отримання довідки про склад сім'ї.
  • За допомогою ЕЦП, на iGov можна подати звернення до посадових осіб, електронну петицію, заяву на реєстрацію авторського права.
  • Отримати деякі медичні довідки.
  • Подати відповідні заяви на отримання соціальної допомоги, зокрема, при народженні дитини.
  • Подати заяву на відключення будинку від мереж централізованого опалення та підключення автономного опалення.

Е-підпис необхідний працівникам медичної сфери:

  • Керівникам медичних закладів для реєстрації закладу в eHealth та укладення договору з НСЗУ;
  • Уповноваженим особам для внесення декларацій в системах, наприклад eHealth;
  • Лікарям первинної ланки для підписання декларацій, створення електронних рецептів, роботи з електронними направленнями, епізодами та взаємодіями;
  • Лікарям вторинної ланки для роботи з електронними направленнями, консультаційними висновками, діагностичними звітами, формування виписки пацієнта зі стаціонару та інших взаємодій.

Не вагайтесь, електронний підпис може справді заощадити вам багато часу. А додаток Fairo дозволить сплачувати податки та подавати автоматизовані звіти прямо з мобільного.